E-twinning

Nasza szkoła uczestniczy w realizacji projektów w ramach programu e-twinning. Partnerami projektów są szkoły z różnych krajów – głównie Europy. Pracując nad projektami uczniowie mają możliwość poznawać inne kraje, ich kulturę, tradycje, zwyczaje i historię oraz nawiązywać nowe znajomości z rówieśnikami z innych państw. Udział w projektach to okazja do pogłębiania umiejętności posługiwania się językiem obcym w różnych sytuacjach, jak również doskonalenia umiejętności związanych z obsługą komputera i różnych programów komputerowych.

PROJEKT „DAILY LIFE”

W marcu 2017 roku kasa pierwsza i klasy drugie szkoły podstawowej brały udział w projekcie e-twinning „ Daily Life” wspólnie ze szkołą holenderską w Groenehoek.

Dzięki zdjęciom, filmikom oraz wspólnej lekcji na żywo przy użyciu aplikacji skype, dzieci mogły przywitać się, przedstawić się, powiedzieć o swoich ulubionych rzeczach, a także zaśpiewać.

Zajęciom przeprowadzanym w ramach projektu towarzyszyły duże emocje i dobra zabawa. Fotorelacja z Projektu

PROJEKTY KORESPONDENCYJNE 2016/17

W roku szkolnym 2016/17 pod kierunkiem nauczycielek języka

angielskiego Aleksandry Owczarek i Izabeli Antończyk prowadzone są

dwa projekty korespondencyjne ze szkołami partnerskimi w innych

krajach. Klasy pierwsze gimnazjum piszą listy do uczniów mieszkających na

Sycylii. Z kolei uczniowie klas czwartych szkoły podstawowej korespondują z

włoską szkołą w Riminii (niedaleko Wenecji). Dzięki tym projektom uczniowie mają okazję poznać rówieśników z innego kraju, ich zaineresowania, rodziny, szkołę, miejscowość w której mieszkają i różne wydarzenia z ich życia.

Równocześnie jest to także doskonała możliwość szlifowania umiejętności

językowych.

1 Fotorelacja z realizacji projektu

2 Fotorelacja z realizacji projektu

When spring comes…

Rok szkolny 2011/12 to projekt „When spring comes…” realizowany przez uczniów klasy I B gimnazjum wraz z uczniami z Turcji, Rumunii oraz Polski. Uczestnicy projektu zajmowali się wiosną , zmianami w przyrodzie, w nas samych, tradycjami i zwyczajami, świętami oraz różnymi wydarzeniami z tego okresu roku. Uczniowie pisali teksty, wiersze,rysowali, malowali a także robili zdjęcia.Efekty pracy wszystkich zaangażowanych w projekt szkół można zobaczyć na blogu projektu :

http://whenspringcomes.blogspot.com

W ramach projektu przeprowadzono dwa konkursy wewnątrzszkolne. Konkurs na wiersz o wiośnie  (zwyciężyła go Oliwia Strzelczyk – kl.I B / oraz konkurs na najlepsze zdjęcie /pierwsze miejsce zajęła Kinga Zmarzły – kl.II B ).

HAPPY EUROPEAN DAY OF LANGUAGES

W projekcie związanym z Europejskim Dniem Języków ( 26 wrzesień )

wzięło udział, aż 87 szkół z 25 krajów – głównie europejskich.

Uczniowie wykonywali kartki z życzeniami w swoim własnym języku

z okazji tego dnia, które następnie były wysyłane do innych szkół.. Na stronie projektu zamieszczono zdjęcia z przygotowywania kartek, jak również prezentacje o szkołach i różnych miejscowościach

Nasza szkoła wysłała pocztówki do wszystkich 86 szkół partnerskich. Dwanaście najlepszych zostało nagrodzonych słodkimi upominkami.

Z kolei kartki, które dostaliśmy z 36 -ciu szkół z różnych stron świata były i nadal są oglądane z wielkim zainteresowaniem.

W ramach przedstawienia, które odbyło się w naszej szkole, uświetniające-

go Europejski Dzień Języków, uczniowie pokazali prezentację multimedia-

lną i opowiedzieli o projekcie.

Projekt przybliżył całej społeczności szkolnej wiele krajów i języków, którymi posługują się ich mieszkańcy, niektóre tak odległe jak Tahiti, Gujana Francuska czy Reunion Island /wyspa leżąca niedaleko Madagaskaru/.

„PLAY TO DISCOVER EUROPE”

W tym projekcie zaangażowane są szkoły z pięciu krajów Europy:

Francji, Włoch, Turcji, Rumunii i Polski.

Celem projektu jest stworzenie gier planszowych na temat swoich państw i wysłanie ich do krajów partnerskich.

W naszej szkole projektem zajmują się klasy: szósta szkoły podstawowej oraz pierwsze gimnazjum.

Na początku uczestnicy przygotowali prezentacje o sobie samych i swoich miejscowościach w formie plakatów. Nakręcony został także film o szkole. Plakaty wraz z filmem zostały przesłane do pozostałych szkół.

Etap następny to przygotowanie pytań o Polsce i poleceń do wykonania różnych czynności w języku angielskim oraz sporządzenie gier planszowych.

E-twinning – Play to discover Europe

„YOU, ME AND OTHERS, THAT’S US”

Klasy drugie gimnazjum biorą udział w realizacji projektu wraz ze szkołami z Norwegii, Portugalii, Włoch, Francji i Polski.

Współpraca przebiega w trzech etapach.

Etap pierwszy to przedstawienie się wszystkich uczestników projektu oraz

szkoły do której uczęszczają i miejscowości w której mieszkają.

W etapie drugim uczniowie opowiadają o swoich rodzinach.

Na koniec następuje prezentacja osoby, która odgrywa ważną rolę w życiu

poszczególnych uczniów.

 

KORESPONDENCJA

Dzięki e-twinning nasi uczniowie prowadzą korespondencję z uczniami

z innych krajów.

Rok szkolny 2012/13 :

Klasy piąte szkoły podstawowej piszą listy do uczniów z Saint Andre de Cubzac z Francji .

Uczniowie klas drugich gimnazjum korespondują z uczniami z greckiej wyspy Eressos.

Pisząc e-maile, uczniowie z klas pierwszych gimnazjum mają okazję poznać rówieśników z Finlandii.

E-twinning – korespondencja ze szkołami z zagranicy

ANIMOTO

 Prezentacja do pobrania!

Hello from Poland I

Hello from Poland II

Print Friendly